Psychose behandeling zonder medicatie

Discussie in 'Psyche' gestart door Demi, 27 mei 2016.

1. Demi

Demi New Member

Mijn vriendin heeft laatst een psychose gehad en dat is iets waar we allemaal enorm van geschrokken zijn. Ze wil absoluut geen medicijnen maar het is overduidelijk dat ze goede hulp nodig heeft. We weten niet zo goed wat er moeten doen en wat de mogelijkheden zijn. Zowel haar familie als haar vrienden en kennissen weten niet wat ze ermee aan moeten. Is er een behandeling zonder medicijnen waar we met haar over kunnen praten? Door omstandigheden in haar leven is het allemaal teveel geworden en ik zou haar graag weer helpen stappen in de juiste richting te zetten.

2. NielsdeA

NielsdeA New Member

Ik vind het erg vervelend om te lezen en ik hoop dat het inmiddels wat beter met haar gaat. Toch lijkt het mij dat dit iets is wat alleen een psychiater kan beslissen. Het zou goed kunnen zijn dat door een therapie zonder medicijnen het beter gaat en dat ze ook al een stap in de goede richting kan zetten door het vertellen van haar verhaal. Het lijkt mij wel duidelijk dat er een professionele hulpverlener naar haar kijkt. Je zou kunnen aanbieden om met haar mee te gaan zodat ze er niet alleen voor staat.

Deel Deze Pagina