Rode bultjes na het zonnen

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Jessy, 14 jul 2016.

1. Jessy

Jessy New Member

Haihai, ik heb vandaag heerlijk in de zon gezeten, maar nu zag ik op mijn armen en hals allemaal rode bultjes. Ze jeuken ook een beetje. Ook doen ze een beetje pijn. Kan dit door de zon komen, of bijvoorbeeld mijn zonnebrandcreme?

2. Lieke

Lieke New Member

Hier heeft mijn vriend ook wel eens last van gehad. Volgens mij moest hij toen gewoon eventjes uit de zon blijven van de dokter.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Hoi Jessy, dit zijn waarschijnlijk zonnebultjes. Al ontstaan deze meestal pas na een dag, misschien dat het bij jou wat sneller ontstaat of dat je misschien gisteren ook in de zon hebt gelegen. Het is een soort allergie voor de zon. Je bent zeg maar overgevoelig geworden voor het zonlicht. Het geneest vanzelf als je eventjes uit de zon blijft. Het kan dan 7 tot 10 dagen duren eer de huid weer hersteld is. Als dit langer duurt dan kan je een hormooncrème halen. Hiervoor moet je wel eerst de huisarts raadplegen. Als je toch de zon in gaat, zorg er dan voor dat je je T-shirt bijvoorbeeld gewoon aan houdt en smeer in met een hoge factor.

4. Jessy

Jessy New Member

oke bedankt voor de reacties. Het klopt inderdaad dat ik gisteren ook even in de zon heb gezeten. Ik heb ook een erg bleke huid, misschien heb je er dan sneller kans op ofzo. Nou dan dit weekend maar extra oppassen, ondanks dat het volgens mij erg mooi weer wordt!:) Komt wel goed, ik ga gewoon onder de parasol met mn t-shirtje aan en petje op. Lijk wel zo'n brit die niet tegen de zon kan, haha.

Deel Deze Pagina