Rode bultjes op armen

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Melissaa, 15 aug 2016.

1. Melissaa

Melissaa New Member

Ik heb eigenlijk al sinds ik me kan herinneren last van rode bultjes op mijn bovenarmen. Het lijkt er eigenlijk op alsof ik altijd kippenvel heb. Het viel me nooit zo op, maar ik merkte dat mijn huid gewoon een stuk ruwer is dan de huid van een vriendin van me. Dit maakt me nu wel onzeker. Wat zijn dit voor bultjes? Ik heb er verder geen jeuk of pijn ofzo van. Het is gewoon niet zo mooi. Wat kan ik er tegen doen? Want nu het weer wat lekkerder weer wordt laat je toch sneller wat meer huid zien.

2. Priscilla

Priscilla New Member

Oh die bultjes ken ik! Ik had die altijd als puber. Je huid is dan heel ruw en niet lekker babyzacht. Heel vervelend, ook lijken je armen altijd zo'n rode gloed te hebben door die bultjes. Bij mij is het wel afgenomen naarmate ik ouder ben geworden. Ik smeer me wel altijd in met bodylotion omdat ik het idee heb dat het te maken heeft met een droge huid.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Melissaa, die rode bultjes zijn een bekende aandoening, want ongeveer een kwart van de mensen heeft hier last van. Het heeft de naam: keratosis pilaris. Het kan naast de bovenarmen, ook voorkomen op de bovenbenen, billen en in sommige gevallen ook op de wangen. Zoals jullie zelf al zeggen kunnen de bultjes rood zijn, ook zouden er puistjes in kunnen ontstaan. Als je er veel aan krabt kunnen er ook korstjes en pigmentvlekjes ontstaan. Keratosis pilaris komt voornamelijk voor bij jongeren onder de 20 jaar. In de winter is vaak een toename te zien van de klachten. de bultjes zijn eigenlijk een ophoping van dode huidcellen die de openingen van de haarzakjes afsluiten. Het is een erfelijke huidaandoening aangezien de oorzaak zit in de genen. Je hebt het of je hebt het niet. Vaak is er een verband te zien met een van nature droge huid. Probeer niet te heet en te lang te douchen, hiervan kunnen de klachten toenemen. Dit droogt de huid namelijk ontzettend uit. Was jezelf ook niet met zeep, maar liever met een zachte milde douchemelk of olie. Scrubben kan ook zeker uitkomst bieden, doe dit alleen niet te fanatiek. Na het douchen kan je je het beste insmeren met een voedende bodylotion. Ook kun je bij de huisarts terecht voor een crème, alleen zien veel mensen geen verbetering bij het gebruik.

4. Priscilla

Priscilla New Member

Ik herinner me ineens dat ik vroeger buffy kocht bij lush. Dit was een scrub die ook een olieachtig laagje achterliet wat dus direct je droge huid voedt. Misschien hebben ze hem nog. Bij de bodyshop zullen vast een soortgelijk product verkopen.

5. Melissaa

Melissaa New Member

Bedankt voor alle adviezen en informatie. Hier kan ik denk ik wel wat mee. Er zit wel een lush winkel in de buurt dus ik denk dat ik die maar eens een bezoekje ga brengen!

Deel Deze Pagina