Rotte tanden en gezondheid

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Spijker, 7 jul 2016.

1. Spijker

Spijker New Member

Ik heb last van een paar rotte tanden en ik zier er als een berg tegenop om naar de tandarts te gaan. Toch voel ik mij de laatste tijd niet erg fit en ik vroeg mij af of de bacteriën die in de rotte tanden zitten ook invloed kunnen hebben op de rest van je gezondheid. Wat ik mij ook afvroeg is of ik daar iets aan kan doen. Natuurlijk snap ik dat ik wat aan de tanden moet doen. Dit kan echter nog wel even duren ben ik bang. Kan ik op korte termijn ook iets doen zoals vitaminen slikken zodat ik mij weer fitter ga voelen. Of hebben de rotte tanden geen invloed op de rest van mijn gezondheid?

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Hoi Spijker. Het kan echt zo zijn dat als je tanden rot of slecht zijn dat je dan ook last van andere kwalen krijgt. Er kunnen dan bepaalde bacteriën vrijkomen die voor die kwalen kunnen zorgen. Het is goed dat jezelf inziet dat je er echt iets aan moet doen want rotte tanden die kunnen voor heel veel problemen zorgen. Of het niet fit voelen ook aan de rotte tanden ligt dat is iets wat voor mij lastig te beoordelen is. Blijf je last houden dan zou je een afspraak bij de huisarts kunnen maken. Nog beter is om snel iets aan de rotte tanden te laten doen en dan te zien of jij je ook beter gaat voelen.

3. Spijker

Spijker New Member

Hoi Gebitverzorger en bedankt hoor! Je bevestigd mijn vermoedens al en ik moet er dus echt eens iets aan laten doen. Ik heb de laatste dagen goed nagedacht en ben ook tot de conclusie gekomen dat het goed is om eerst maar eens iets aan mijn tanden te laten doen en vervolgens maar eens zien of ik mij dan ook beter ga voelen. Op deze manier weet ik zeker dat het dan iets met mijn tanden te maken heeft. Ik zie er wel erg tegenop maar ik denk dat het verstandig is om het nu maar op een korte termijn te doen zodat ik ervan af ben.

Deel Deze Pagina