Schamen voor je lichaam

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Rinke, 28 apr 2016.

1. Rinke

Rinke New Member

Hopelijk kent iemand het gevoel om je te schamen voor je lichaam. Dit heb ik en ik vind dit erg moeilijk. Ik heb kleine borsten en ben niet tevreden met mijn figuur. Ik ben niet dik maar de laatste pondjes willen er maar niet vanaf. Dit maakt me onzeker en dat is ook in een relatie het geval. Mijn vriend vind mij een knappe meid (zegt hij) en ik snap dat niet. Ik ben zelfs aan het denken aan plastische chirurgie maar dat is ook erg duur. Ik zou me graag beter willen voelen maar weet niet hoe ik dit moet doen.

2. Het is erg vervelend als je onzeker bent over je lichaam. Als je iets aan je lichaam wilt laten doen dan is dat iets wat jezelf dient te beslissen. Toch lijkt je vriend wel tevreden en dat is natuurlijk ook wel een teken. Je zou dan ook eens met je huisarts kunnen praten over een doorverwijzing naar een psycholoog kunnen vragen. Ik zeg zeker niet dat er psychisch iets mis is maar je zou er altijd eens over kunnen praten en zien of er nog een achterliggend probleem is. Misschien kun je het dan op die manier oplossen.

3. Rinke

Rinke New Member

Over het praten met een psycholoog heb ik al eens gedacht maar ik twijfel of die mij wel kan helpen. Het klopt wel dat er veel gebeurd en dat ik daar misschien wel een laag zelfbeeld aan over gehouden heb. Toch is het echt zo dat ik mezelf niet knap vind en ik vind het zelfs moeilijk om bij het douchen mezelf naakt te zien. Dit heeft ook een enorme impact op het sexleven van mij en dat van mijn vriend. Daar voel ik me ook schuldig over.

4. Telg118

Telg118 Member

Het kan best lastig zijn om objectief naar je eigen lichaam te kijken. We hebben toch de neiging de negatieve kanten te zien. Zelf ben ik ook niet overal blij mee maar ik weet het wel te relativeren. Het is een cliché maar niemand is perfect en jij ook niet. Probeer ook eens naar je goede punten te kijken. Dat je een vriend hebt die jou aantrekkelijk vindt dat zegt ook al veel. Mocht je er veel moeite mee blijven houden dan is een psycholoog helemaal geen slecht idee.

Deel Deze Pagina