Schimmel die longen aantast

Discussie in 'Longziekten' gestart door Randy, 22 mei 2016.

1. Randy

Randy New Member

Ik hoorde dat er een schimmel kon zijn die je van veel dingen kunt krijgen en die de longen aan kunnen tasten. Zou graag wat meer hier over willen weten. Ik heb het wel vaak benauwd de laatste tijd en ik zou niet graag last van een schimmel in mijn lichaam hebben. Zijn er deskundigen die hier meer over kunnen vertellen?

2. Medicus

Medicus Member

Wat jij bedoelt is Aspergillose. Dit is een ziekte die wordt veroorzaakt door de schimmel Aspergillus. Deze schimmel komt voor in en rondom het huis maar zit ook in voedsel en is zelfs op het lichaam te vinden. De kans is groter om van deze ziekte last te krijgen als je bronchitis of tuberculose hebt gehad. Het is heel erg lastig om te zeggen of jij deze schimmel kunt hebben aangezien er ook andere symptomen zijn dan alleen de benauwdheid. Bij Aspergillose zal je ook echt pijn hebben. Wanneer je echt last van benauwdheid hebt is het goed langs de huisarts te gaan. Deze kan je dan misschien meteen al helpen of je doorverwijzen naar de longarts om dan zo een goede diagnose te kunnen stellen.

3. Randy

Randy New Member

Duidelijke uitleg. Dank daarvoor. Ik heb niet echt pijn dus de ziekte die beschreven wordt die zal ik dan waarschijnlijk niet hebben. Ik zal het even aankijken. Van het weekend was het al beter en ik hoop dat dit doorzet. Ik was alleen een beetje bang geworden van het verhaal over de schimmel en wilde dit uitsluiten.

Deel Deze Pagina