Seksualiteit en intimiteit bij verstandelijk gehandicapten

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Dre, 12 mei 2016.

1. Dre

Dre New Member

Ik heb denk ik een vreemde vraag maar ik hoop dat er iemand is die toch een goed antwoord voor mij heeft. Ik heb een broer en die is verstandelijk gehandicapt. Het is een erg lieve jongen maar hij heeft het er moeilijk mee dat hij nooit sex zal hebben. Dit vind ik erg vervelend voor hem want je merkt aan hem dat hij graag wil.

Een vriendin dat zit er voor hem niet in daar ben ik al wel achter. Toch hoorde ik dat er ook sexwerkers zijn die afspraken maken met onder andere verstandelijk gehandicapten. Ik heb geen idee waar ik deze mensen moet zoeken maar voordat ik dat doe zou ik wel graag willen weten of dit wel verstandig. Mijn broer wil in ieder geval erg graag dus dat is het probleem niet. Graag hoor ik serieuze reacties.

2. Medicus

Medicus Member

Hallo Dre, dit is best lastig maar het is wel belangrijk dat je luistert naar de wensen van je broer. Iedereen heeft intimiteit nodig en dat geldt natuurlijk ook voor iemand met een verstandelijke handicap. Wat denk ik wel belangrijk is als je een sexwerker inschakelt is dat je goed maar duidelijk aan je broer verteld dat dit dan alleen voor de seksuele behoeften is. Hij weet dan dat het niet iets is wat op regelmatige basis met die persoon zal gebeuren.

3. Dieneke

Dieneke New Member

Dit is inderdaad heel lastig en ik kan mij ook goed voorstellen dat jij je daar zorgen over maakt. Toch denk dat het wel belangrijk is dat je goed aangeeft bij je broer wat het inhoudt om met een sexwerker sex te hebben. Dit zorgt er dan voor dat hij geen valse verwachtingen krijgt. Je doet het immers om hem een plezier te doen en niet om de problemen groter te maken ...

Deel Deze Pagina