Seksualiteit na seksueel misbruik

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door DoReMi, 17 jun 2016.

1. DoReMi

DoReMi New Member

Ik heb iets waar ik enorm mee zit. In mijn jongere jaren ben ik seksueel misbruikt en dit heeft een enorme impact op mij gehad. Ik heb nu moeite om relaties in stand te houden en dat heeft alles met mijn seksualiteit te maken. Ik durf mij gewoon helemaal niet te geven. Het is net of ik van mezelf niet mag genieten van sex. Ik weet echt niet wat ik hier aan kan doen. Zelfs bij jongens waarbij ik mij op mijn gemak voel wil het in de slaapkamer niet lukken. Misschien dan één van jullie iets weet waardoor dit wat beter kan worden?

2. Telg118

Telg118 Member

Dag DoReMi, wat een heftig verhaal zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een enorme impact op je heeft gehad. Het is iets wat erg vervelend is. Wat mij belangrijk lijkt dat is om op je gemak te zijn bij een man. Pas als je dit bent dan zal jij je echt helemaal kunnen geven. Het zal misschien even duren maar na een tijdje denk ik dat je bij de juiste man echt wel kunt genieten van sex. Misschien is het ook gewoon beter om er eerlijk over te zijn tegen de mannen. Als een man echt gek op je is dan is hij bereid te wachten of voorzichtig met je om te gaan in de slaapkamer.

3. Dieneke

Dieneke New Member

Dit is inderdaad heel vervelend om te horen en ik hoop dat je hier na verloop van tijd beter er beter mee om kunt gaan. Net als Telg118 denk ik ook dat jij je echt op je gemak moet voelen bij de juiste man en dat het dan vanzelf gaat komen. De naam zegt het al het misbruik van iemand haar seksualiteit. Jij moet leren dat het ook fijn kan zijn en dat je daar ook van kunt genieten. Veel succes met dit proces en blijf je er problemen mee houden dan zou ik je willen aanraden professionele psychische hulp te zoeken. Ook jij verdient het om hiermee om te kunnen gaan.

4. DoReMi

DoReMi New Member

Bedankt voor jullie reacties. Het is ook iets wat mij enorm veel verdriet doet en ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik denk ook dat het tijd nodig heeft maar ik denk soms ook weleens dat het nooit beter zal worden. Dit kan natuurlijk ook een angst zijn. Er is nu een jongen die met mij uit wil gaan en ik wil eigenlijk wel graag. Mijn angst is dan dat hij meer verwacht dan alleen gezellig iets drinken en dat kan ik hem op dit moment niet geven.

5. Telg118

Telg118 Member

Dit is een begrijpbare angst maar toch zou ik mij daar niet te druk over maken. Je zal bij een jongen willen zijn die jou begrijpt en die ook de tijd voor jou wil nemen. Ga dus lekker op date en geniet. Begin niet meteen met zware gesprekken maar kijk eerst of het echt iemand is waar jij een relatie mee zou willen. Spreek ook af in een kroegje of een andere neutrale plek. Zo kun je dan zelf weer terug naar huis wanneer jij dat wilt. Geloof me maar als ik zeg dat het helemaal geen probleem is om op de eerste date sex te hebben. Wanneer deze jongen daar wel op aandringt dan zal dit geen jongen zijn waar jij bij zal willen zijn.

6. DoReMi

DoReMi New Member

Dankjewel voor het snelle antwoorden. Ik denk dat je gelijk hebt alleen ben ik best wel onzeker. Ik probeer wel aan mezelf te werken en ik probeer hier ook sterker uit te komen. Soms denk ik alleen wel eens of mij dit wel gaat lukken. Mocht ik het echt zwaar inzien dan denk ik inderdaad ook dat het goed is om professionele hulp te gaan zoeken.

7. StLuis

StLuis New Member

Het is behoorlijk heftig wat je verteld. Ik kan er niet over meepraten en ik wil dan ook geen advies geven. Wat ik wel wil is je veel sterkte wensen. Ik vind dat je een erg moedig mens bent en dat je ook je best doet om aan de problemen te werken. Hopelijk zal jij je op een dag vrij kunnen voelen van deze gevoelens en deze vervelende gebeurtenis achter je laten.

Deel Deze Pagina