Snellere diagnose ziekte van Kahler

Discussie in 'Kanker' gestart door Jesper, 4 jun 2016.

1. Jesper

Jesper Member

Ik ken iemand die de ziekte van Kahler heeft gehad en ben bang dat ik dit ook kan krijgen. Ik weet dat er een heleboel ziektes zijn en dat ik moeilijk bang kan zijn voor al die ziektes, maar ik heb het idee dat er wel een aantal overeenkomsten zijn tussen mijn klachten en de ziekte van Kahler. De huisarts zegt het even af te willen wachten, maar ik wil toch echt graag een snellere diagnose. Weet iemand hoe ik zo'n snellere diagnose kan krijgen?

2. HealthFan

HealthFan New Member

Zo te lezen weet je nog niet heel veel over de ziekte van Kahler. Ik zal maar even wat informatie geven:
    De ziekte van Kahler is een vorm van kanker die erg zeldzaam is. De levensverwachting van iemand die de diagnose krijgt is ongeveer 4 jaar. Bij deze vorm van kanker kunnen er allerlei problemen ontstaan met de botten, de plasmacellen in het beenmerg kunnen bijvoorbeeld gaan woekeren. De botten verweken en er kunnen tumoren ontstaan.

Net zoals bij alle vormen van kanker verhoogt een snellere diagnose de levensverwachting aanzienlijk. Helaas is de ziekte van Kahler niet te genezen, maar je kunt de ziekte wel degelijk vertragen. Als je er eerder bij bent, blijf je langer leven. De symptomen van de ziekte van Kahler zijn niet heel herkenbaar en bovendien is de ziekte zeldzaam, 700 mensen worden er per jaar mee gediagnosticeerd. Bij problemen als gewichtsverlies of vermoeidheid, is het verstandig om een bloedtest te doen. Het is dan gelijk duidelijk of je de ziekte van Kahler hebt of niet.

3. Soezie4

Soezie4 Member

Misschien ook wel interessant is de manier waarop de ziekte van Kahler vertraagd wordt. Met behulp van stamceltransplantatie kan dat onder andere gebeuren. De goede stamcellen worden dan uit het beenmerg gehaald en vervolgens wordt, met behulp van een chemo, het beenmerg gedood. Je hebt beenmerg altijd nodig voor de aanmaak van nieuw bloed, daarom worden de stamcellen die niet kwaadaardig zijn na de chemo weer terug geplaatst. Ook met behulp van deze behandeling blijven er helaas klachten ontstaan, de weerstand wordt ook steeds slechter.

4. Smooth48

Smooth48 New Member

Wat de huisarts tegen je zegt vind ik raar. Als een patiënt klachten heeft en bang is voor een specifieke ziekte, die gemakkelijk te testen is, moet de huisarts hier rekening mee houden. Jij voelt je eigen lichaam het beste aan. Ik zou even op zoek gaan naar een second opinion, want een goede huisarts behandeld zijn patiënten niet op deze manier.

5. Jesper

Jesper Member

Hartelijk bedankt voor de vele en snelle antwoorden. De informatie die je geeft, HealthFan, vind ik erg nuttig. Ik zal nog verder zoeken. Ik vond mijn huisarts inderdaad ook behoorlijk bot reageren. Ga zeker even zoeken naar een tweede mening van een arts. Wellicht ga ik direct naar het ziekenhuis, als dat mogelijk is. In ieder geval bedankt voor de moeite en ik laat wel weten hoe het is gegaan.

6. Cindy

Cindy Gast

7. Cindy blommerde

Cindy blommerde New Member

Deel Deze Pagina