Soa in mond symptomen

Discussie in 'SOA's' gestart door H2O, 13 mei 2016.

1. H2O

H2O New Member

Is het ook mogelijk om een soa in de mond te krijgen en wat zijn dan de symptomen daarvan? Ik begin echt te twijfelen of ik dit niet heb. Ik heb er wel eens van gehoord maar ik weet niet zeker of het ook mogelijk is. Misschien dat iemand mij gerust kan stellen? Het is namelijk geen vraag die ik graag aan mijn huisarts wil stellen.

2. Medicus

Medicus Member

Echt een soa zelf in de mond krijgen kun je niet maar het is wel mogelijk om door orale sex een soa te krijgen. Dit kan dan zowel door het geven van orale sex zijn als door het ontvangen ervan. Geef je bijvoorbeeld orale sex en heb je een koortslip dan kun je de andere persoon een soa geven. Geef je orale sex bij een persoon die een soa heeft en krijg je sperma (of bloed) in de mond dan kun jij ook besmet raken met de soa. Ook bijvoorbeeld HIV is een ziekte die op deze manier overgedragen kan worden. Het is dan ook belangrijk om orale sex veilig te doen.

Het is mogelijk om je bij het GGD te laten testen op een soa. Dit kan ook rechtstreeks en dan hoef je niet eerst een doorverwijzing te vragen bij je huisarts. In verschillende grote steden is de GGD te vinden en daar kun je dan terecht.

3. H2O

H2O New Member

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga mij laten testen bij het GGD. Dat lijkt mij het beste.

Deel Deze Pagina