Suikerziekte ruiken naar alcohol

Discussie in 'Diabetes' gestart door Tonyo, 30 mei 2016.

1. Tonyo

Tonyo New Member

Is het mogelijk dat iemand die aan suikerziekte lijdt ook naar alcohol stinkt? Ik heb namelijk een werknemer die suikerziekte heeft en die ruikt regelmatig naar alcohol. Hij zegt dat het door de suikerziekte komt maar ik twijfel of dit ook echt het geval is. Het is ook een medewerker die met belangrijke klanten werkt dus het is wel een belangrijk iets.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Dit is inderdaad mogelijk aangezien je de aceton kunt ruiken en dit is een alcoholgeur. Als je verder niets vreemds aan zijn gedrag merkt dan is de kans groot dat het inderdaad aan de suikerziekte ligt. De werknemer zou natuurlijk wel een pepermuntje of mondspoeling kunnen gebruiken. Dit is iets wat je dan met hem zou moeten bespreken.

3. Tonyo

Tonyo New Member

Bedankt voor het antwoord. Ik voel mij nu wel een beetje schuldig maar ik dacht echt dat er iets niet klopte. Ik zal maar eens een gesprek met de medewerker aangaan en hem mijn excuses aanbieden. Misschien kan ik dan ook meteen aankaarten dat er middelen zijn om de geur te laten verdwijnen. Bedankt voor het meedenken.

Deel Deze Pagina