Tanden poetsen bij dreumes

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Tineke de Jong, 16 jun 2016.

1. Tineke de Jong

Tineke de Jong New Member

Hallo, ik heb zo'n hele leuke kleine dreumes en ik wil natuurlijk dat hij geen last van zijn tanden krijgt. Ik las dat je dan ook al snel kon beginnen met het poetsen van de tanden. Dit wil ik ook graag doen maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil bijvoorbeeld niet te hard poetsen zodat hij last van het tandvlees gaat krijgen. Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Hallo Tineke. Het is goed dat jij nu al om de tanden van je kind denkt. Eigenlijk kun je daar direct al mee beginnen zodra ze oud genoeg zijn om te begrijpen dat ze moeten poetsen. Dit kan al vanaf twee jaar zijn. Het is dan wel belangrijk dat je speciale tandpasta voor kleine kinderen koopt. Je kunt er dan een spelletje van maken. Als het in het begin niet helemaal gaat zoals het hoort dan is dit geen enkel probleem. Het gaat erom dat ze dit gaandeweg leren.

Wat wel belangrijk is dat is dat jij helpt met het napoetsen. Dit moet je minstens eenmaal per dag doen. Je kunt dan je zoontje 's morgens zelf laten poetsen en 's avonds ga je napoetsen. Na een tijdje weet je zoontje niet beter en hij voelt ook in de mond hoe je poetst. Zo leer je hem goed poetsen en daar zal hij later alleen maar profijt van hebben. Succes alvast!

3. Tineke de Jong

Hallo Gebitverzorger, bedankt hoor voor het zeer snelle antwoord. Ik ga ermee bezig en vooral het napoetsen dat vind ik een goede tip. Natuurlijk zal ik een vooroordeel hebben ten opzichte van mijn eigen kind maar ik vind dat hij nu al goed poetst en dingen snel oppakt. Hopelijk blijft dit in de toekomst dan ook zo.

4. Tineke de Jong

Hallo Gebitverzorger, bedankt hoor voor het zeer snelle antwoord. Ik ga ermee bezig en vooral het napoetsen dat vind ik een goede tip. Natuurlijk zal ik een vooroordeel hebben ten opzichte van mijn eigen kind maar ik vind dat hij nu al goed poetst en dingen snel oppakt. Hopelijk blijft dit in de toekomst dan ook zo.

Deel Deze Pagina