Tattoo als je psoriasis hebt

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Marloesje, 6 mei 2016.

1. Marloesje

Marloesje New Member

Hallo allemaal. Is het verstandig om een tattoo te nemen als je psoriasis hebt? Ik heb deze aandoening namelijk maar ik zou graag een tattoo op mijn arm willen laten zetten. Ik twijfel wel of dit verstandig is en ik hoop dat de mensen mij hier kunnen helpen.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2016
  2. MediGJ

MediGJ Gast

Het is mogelijk om een tatoeage te nemen als je last hebt van psoriasis. Wel dien je dit dan wel op een plek te doen op de huid waar je geen last hebt van de aandoening. Er mogen dus geen korstjes of iets dergelijks zitten. Je kunt je tatoeëerder ook vragen of hij of zij ook ervaring heeft met het tatoeëren op iemand met deze huidaandoening. Er zijn tatoeëerders die hier ervaring mee hebben en eventueel zou je door iemand met ervaring de tatoeage kunnen laten zetten.

3. Telg118

Telg118 Member

Misschien wat offtopic maar weet je zeker dat je een tattoo wilt? Ik ken mensen die er spijt van hebben. Als je het dan ook nog op een plek van je lichaam plaatst waar je last van psoriasis hebt dan kan het wel verkeerd gaan. Als je het echt wilt dan zou ik het zeker bij een tatoeëerder laten doen die er ervaring mee heeft.

4. Marloesje

Marloesje New Member

Bedankt voor de reacties. Ik wil echt graag een tattoo en dit heeft een diepe betekenis voor mij. Ik ga kijken of ik iemand kan vinden die ervaring heeft met het zetten van tattoo's bij mensen met psoriasis. Bedankt voor jullie snelle hulp.

5. Telg118

Telg118 Member

Ben je ervan overtuigd dat je het wilt dan is het inderdaad verstandig om naar een ervaren tatoeëerder te gaan. Deze zal je dan goed kunnen helpen. Ik hoop dat het er mooi uit komt te zien!

Deel Deze Pagina