Thuis bevallen of in ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DutchGirl, 9 mei 2016.

1. DutchGirl

DutchGirl New Member

Als alles goed gaat krijg ik over een paar maanden mijn eerste kindje. Ik vind het allemaal erg spannend en ik vroeg mij af waar ik het beste kon bevallen. Er is geen medische noodzaak voor mij om te bevallen in het ziekenhuis maar ik neig er toch wel na omdat het veiliger is. Het zal volgens mij ook veel troep besparen. Is dit een rare gedachte of is het verstandig om wel voor een bevalling in het ziekenhuis te kiezen?

2. MariekeV

MariekeV New Member

Zelf ben ik thuis bevallen en dat gaat gewoon prima. Je krijgt gewoon goede hulp hoor en je hoeft ook echt niet bang te zijn voor de troep. De verloskundige weet echt wel wat ze doet. Daarna is er dan uiteraard ook nog de kraamhulp die je helpt alles weer op orde te krijgen. Als er geen medische noodzaak is zou ik gewoon lekker thuis in je eigen vertrouwde omgeving bevallen. Succes met het verdere verloop van je zwangerschap!

3. Je kunt thuis prima bevallen hoor en de verloskundige die zal je overal doorheen helpen. Veel mensen vinden het ook fijn om thuis te bevallen. Dan zijn ze in een vertrouwde omgeving. Wanneer je in een ziekenhuis bevalt dan komt er ook een opname bij en dan zal je ook alle kleren en dergelijke mee moeten nemen. Ben je thuis dan kun je direct na de bevalling bijkomen in je eigen bed. Als er geen medische restrictie is dan is thuis bevallen een prima keuze.

Deel Deze Pagina