Uit het niets Rare plek op mijn borst

Discussie in 'Overige ziekten' gestart door Kelly B, 30 jan 2017.

1. Kelly  B

Kelly B Gast

Ik ben Kelly , ben 30 jaar.
    Ik heb geen medische problemen.
    Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik uit het niets een hele rare blauweplek bloeduitstorting die bijna zwart is en heel groot op mijn borst.
    Ik vind het wel eng, dus wil weten wat dit zou kunnen zijn.
    Zijn er misschien mensen die toevallig weten wat dit zou kunnen zijn?.
    Ik voeg een foto toe van mijn borst.
    Want ik kan het moeilijk uitleggen.

Afz Kelly

2. Miran

Miran Gast

Dat ziet er vreemd uit! Doet het pijn? Heb je al uitgesloten dat je je misschien gestoten hebt, of dat je een slecht passende BH gedragen hebt? Als je deze voor de hand liggende dingen al bent doorgegaan, kan het misschien zijn dat het een andere oorzaak heeft. Ik heb even voor je gekeken en een paar dingen gevonden. Deze heb ik hieronder gezet. Houdt wel in gedachten dat ik maar een persoon op het internet ben en geen dokter ben, dus als je je echt veel zorgen maakt, ga dan even naar de dokter of het ziekenhuis. Dit is wat ik gevonden heb:

1. Slik je vaak bepaalde medicijnen? Het kan zijn dat langdurig gebruik van aspirine en bloedverdunners een effect hebben op je bloedvaten. Slaaptabletten en andere rustgevende middelen hebben ook een effect op de vaten.

2. Een tekort aan vitamine C, vitamine B12 en vitamine K kan kwetsbare bloedvaten veroorzaken, waardoor het kleinste stootje al een flinke blauwe plek kan worden.

3. In het ergste geval is het een teken van een agressieve vorm van borstkanker, genaamd “inflammatoir carcinoom”. Deze vorm van borstkanker kan een oorzaak zijn van blauwe plekken op de borst, omdat de kankercellen de lymfevaten in de huid van de borst blokkeren, waardoor de huid verkleurd. In dit Wikipedia artikel kun je meer lezen over deze vorm van kanker.

Deel Deze Pagina