Vanaf wanneer moet je naar de gyneacoloog als je zwanger bent

Discussie in 'Gynaecologie' gestart door NewLife, 18 mei 2016.

1. NewLife

NewLife New Member

Ik ben een trotse dame want ik ben zwanger! Wat ik mij afvroeg dat is wanneer ik voor het eerst naar de gynaecoloog moet. Wanneer iemand dat weet dan zou ik dat graag weten zodat ik een afspraak kan maken.

2. Telg118

Telg118 Member

Vaak zul jij je eerste afspraak hebben tussen de acht en tien weken. Moet je echt naar de gynaecoloog of zou je ook naar de verloskundige kunnen? De gynaecoloog die komt bij zwangerschappen alleen in beeld als er een medische grond voor is. Het beste is om eerst maar eens een afspraak bij je huisarts te maken. Deze kan je dan verder helpen. Die kan je ook precies vertellen waar je dan een afspraak moet maken. Succes met je zwangerschap en gefeliciteerd!

3. NewLife

NewLife New Member

Bedankt voor de reactie. Er is geen medische noodzaak maar ik wil zelf graag de beste zorg en dus naar de gyneacoloog. Volgens mij mag ik toch zelf bepalen wat ik wil? Het is onze eerste baby dus ik wil veiligheid voor alles en er dan een echte arts bij hebben. Een verloskundige daar twijfel ik aan als er iets fout gaat tijdens het bevallen. Het lijkt mij dan beter om in het ziekenhuis te zijn.

4. Telg118

Telg118 Member

Het is wel te begrijpen dat je zo denkt maar zo werkt het helaas niet. Is er geen medische noodzaak dan kun je niet naar de gyneacoloog. Je kunt er wel voor kiezen om te bevallen in het ziekenhuis maar dan nog zal de baby door een verloskundige ter wereld worden gebracht. Alleen als er echt iets mis is dan zal er een gyneacoloog komen kijken. Kies je ervoor om in het ziekenhuis te bevallen dan zal je wel de kosten zelf moeten betalen. Hier zijn vaste bedragen voor.

5. NewLife

NewLife New Member

Rare gang van zaken. Ik betaal volgens mij voldoende aan de ziektekosten maandelijks. Ik ga dit toch eens navragen bij mijn verzekeraar en huisarts. Hier ben ik het niet mee eens in ieder geval.

6. Dirkje

Dirkje New Member

Vind het vooral een vreemde reactie. Het wordt nu net gedaan of een verloskundige helemaal niets kan. Deze doet gewoon de bevallingen zelfs als iemand onder toezicht van een gyneacoloog staat. Dit is ook gewoon een een deskundig iemand die een jarenlange opleiding heeft gehad. Waarop baseer je dat die bij jou de bevalling niet in goede banen kan leiden?

7. Telg118

Telg118 Member

Ik denk dat NewLife het allemaal niet goed begrepen heeft. Een bevalling zal inderdaad altijd uitgevoerd worden door een verloskundige. Deze is kundig en die weten echt wel wat ze doen. Staat iemand wel onder toezicht van een gyneacoloog dan zal er wel in het ziekenhuis bevallen worden maar dan wordt de bevalling gewoon gedaan door de verloskundige. Een gyneacoloog zal dan hooguit komen kijken hoe het gaat. Er is dus niets om je zorgen over te maken.

Deel Deze Pagina