Vriendin met kanker

Discussie in 'Kanker' gestart door Toontjelager, 27 apr 2016.

1. Toontjelager

Toontjelager New Member

Een paar dagen geleden kregen we het afschuwelijke nieuws te horen dat mijn vriendin kanker had. We zijn helemaal verslagen. We kunnen terugkomen bij de arts en deze wil dan een combinatie van behandelingen toepassen. We hebben wel vertrouwen in de arts maar ik heb weinig vertrouwen in mezelf. Hoe kan ik mijn vriendin goed bijstaan als ik echt niet kan leven met de gedachte dat ze er straks misschien niet meer is. Ik kan echt alle tips gebruiken.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Ten eerste wil ik je veel sterkte wensen. Het zal een zware tijd worden maar het is goed dat je vriendin iemand heeft waar ze op kan rekenen. Dat zal dan ook vooral jouw taak worden. Je moet er zijn voor je vriendin. Ga zoveel mogelijk mee naar afspreken en probeer haar zoveel mogelijk te ontlasten. Zij zal alle kracht nodig hebben om te vechten tegen deze verschrikkelijke ziekte.

3. Telg118

Telg118 Member

Wat ongelooflijk vervelend voor je. Ik wens jullie alle sterkte toe en een spoedig herstel. Ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen in een situatie als deze. Wel denk ik dat het fijn zou zijn als je vriendin iemand heeft waar ze mee kan praten in de moeilijke tijden. Laat haar ook zien dat het leven niet alleen maar slechte dingen kent. Ga bijvoorbeeld eens een mooie wandeling met haar maken en probeer haar nog zoveel mogelijk te laten genieten. Dit kan natuurlijk wel alleen als haar gezondheid het toelaat.

Deel Deze Pagina