Waarom is zelfmoord egoïstisch

Discussie in 'Psyche' gestart door Tinus, 5 jul 2016.

1. Tinus

Tinus New Member

Ik vraag mij af wat ik kan doen tegen mijn gedachten. Ik zie het leven niet meer zitten en ik denk er steeds vaker over om zelfmoord te plegen. Ik heb dit eens besproken met mijn psycholoog en die zij dat dit egoïstisch van mij was. Toch vind ik dit raar want helpen doet hij mij niet en ik lijk mij met de dag slechter te voelen. Ik ben toch in controle over mijn eigen lichaam en als niemand mij wil helpen waarom ben ik dan degene die egoïstisch is? Ik snap dat het best een zwaar onderwerp is maar ik hoop toch dat er mensen willen reageren en met hun mening willen komen.

2. Niels van Aanholt

Niels van Aanholt New Member

Een goede vriend van mij heeft zelfmoord gepleegd en ik kan je vertellen dat dit een golf van verdriet veroorzaakt. Hij had een vrouw en kinderen en die blijven ineens achter. Ik vind het echt vervelend voor je dat jij je niet voelt zoals het hoort te zijn. Het is in mijn ogen ook egoïstisch. Je laat mensen achter die om je geven en die je naar alle waarschijnlijkheid ook wel willen helpen. Zie je het niet zitten met je psycholoog dan probeer het eens met een andere psycholoog of ga eens een gesprek aan met een psychiater om goede medicatie te krijgen. Over een tijdje kan het er dan heel anders uitziet. Hopelijk wil je er goed over nadenken en neem je de juiste beslissing. Er zijn echt goede oplossingen, het kan alleen zijn dat jij die nog niet hebt gevonden ...

3. Tinus

Tinus New Member

Ik begrijp wat je zegt alleen zie jij het van een heel andere kant dan ik dit doen. Toch begrijp ik wel dat er ook meerdere mensen zijn die ik hier verdriet mee doe. Wat ik wel goed vind dat is dat je aangeeft dat ik op zoek naar een andere behandelaar. Ik heb echt het gevoel dat ik bij de behandelaar die ik nu heb niet serieus genomen word. Dat ik geen medicijnen krijg dat snap ik ook niet en ik heb nog maar eenmaal een afspraak bij een psychiater gehad. Dit was alweer bijna een jaar geleden. Ik ga ermee aan de slag en hoop echt dat er iemand is die mij de juiste hulp kan bieden.

Deel Deze Pagina