Waarom wordt gezondheidszorg duurder?

Discussie in 'Gezondheidszorg' gestart door Chefke, 1 jul 2016.

1. Chefke

Chefke New Member

Ik hoor altijd maar drogredenen waarom de gezondheidszorg duurder wordt en ik erger mij er groen en geel aan. Ik denk dat het komt omdat het geld wat wij heel goed kunnen gebruiken voor de zorg nu naar andere dingen gaat. Kijk maar eens wat alle vluchtelingen kosten en hoeveel geld er naar Europa gaat. Wanneer we dit in onze eigen gezondheidszorg zouden investeren dan zou het voor iedereen betaalbaar blijven en dan zouden we betere zorg krijgen. Misschien hadden we dan al wel goede medicijnen voor de ernstige zieken en konden we onnodige sterfgevallen voorkomen. Ik vraag mij wel eens af of ik de enige ben die er zo over denkt of dat er meer Nederlanders dit met mij eens zijn.

2. Bling

Bling New Member

Je haalt nu wel heel erg veel door elkaar denk ik. Wat ik met je eens ben dat is dat de zorg niet meer zo goed is als eerder. Dit is ook gewoon een feit. Er zullen naast de zorg ook altijd andere zaken zijn die geld kosten. Het is natuurlijk niet zo dat als iets anders geld kost dat dit dan maar meteen van het budget van de zorg afgaat. Het is een beetje kortzichtig en ik heb het gevoel dat je dit ook niet echt kunt onderbouwen maar dat je iets opschrijft wat een gevoel van je is. Je geeft aan geïrriteerd te zijn en de irritatie die is er ook duidelijk in te lezen.

3. Bryan01

Bryan01 New Member

Aan de ene kant begrijp ik best wel dat Nederlanders gefrustreerd raken want het klopt ook gewoon dat het er niet beter op wordt. Toch denk ik wel dat het belangrijk is om alles in perspectief te blijven zien. Het is dan ook belangrijk dat we goede leiders krijgen die het belang van een goede gezondheidszorg inzien. Ik ben het met Bling eens dat het niet zo is dat als geld naar iets anders gaat dat dit dan automatisch uit het potje voor de gezondheidszorg gaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere mensen hierover denken. Denken we echt dat de gezondheidszorg de komende jaren alleen maar slechter gaat worden?

4. DaDaFour

DaDaFour New Member

Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet. We kiezen er allemaal zelf voor want we stemmen en dan krijgen we de regering die we verdienen. Wil je een betere zorg dan stem je bij de volgende verkiezingen op een partij die daar echt voor staat. We kunnen ook in opstand komen en een massale demonstratie houden zoals je in andere landen ook wel eens ziet. Toch zal dit in Nederland nooit van de grond komen. Dat is ook het hele probleem. Het zit ons wel dwars en we schreeuwen wel eens wat op het internet maar als we in actie moeten komen en we kunnen er verandering in brengen dan hebben we het allemaal te druk of dan denken wij dat het toch geen zin heeft. Wil je dit allemaal niet dan moet je ook kunnen accepteren dat het niet beter zal worden maar alleen maar slechter.

5. Susanneke

Susanneke New Member

Bravo DaDaFour. Jij zegt eens hoe het echt zit. Ik kan ook niet goed tegen al dat geklaag. De beste stuurlui staan aan wal en dat is zeker zo als je kijkt naar de forums op het internet. Iedereen roept maar wat maar met oplossingen komen ze niet. Ik ben ook niet tevreden en tot op zekere hoogte kan ik mij de frustratie van Chefke ook wel voorstellen maar toch is het wel goed om naar oplossingen te kijken. Verdiep je in de verkiezingsprogramma's en maak dan echt een verschil door te stemmen op een partij die het beste bij jouw ideeën past. Als je er zo van overtuigd bent dat je het beter weet dan kun je natuurlijk ook nog altijd zelf de politiek in ...

Deel Deze Pagina