Waarvan wordt een kunstgebit gemaakt

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Ollie, 14 jun 2016.

1. Ollie

Ollie New Member

Dag, ik krijg binnenkort een kunstgebit en mijn tandarts heeft mij hier al veel over verteld alleen ben ik vergeten te vragen waarvan deze gemaakt wordt. Dit zal wel sterk materiaal moeten zijn omdat de tanden tijdens het kauwen nogal wat te verduren krijgen. Is er iemand op dit forum die hier een antwoord op kan geven?

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Hallo Ollie, Dit is een zeer interessantevraag. Het is inderdaad zeer sterk materiaal en een gebit is gemaakt van chroom- kobalt. Dit is materiaal wat niet alleen heel sterk is maar wat ook doet denken aan het materiaal van de tanden. Het is nogal een hele klus om een kunstgebit te maken aangezien je wel een gebit wilt wat echt goed past bij jou. Over de sterkte hoef jij je geen zorgen te maken want een kunstgebit is zeer sterk en daar zal je vele uren mee kunnen kauwen. Uiteraard is het wel belangrijk dat je het kunstgebit dan goed gaat onderhouden.

3. Ollie

Ollie New Member

Bedankt voor het antwoord. Ik zal mijn tandarts goed vragen hoe ik het moet onderhouden. Ik neem aan dat ze mij dit wel uitleggen. Het zal wel even wennen zijn maar op dit moment is echt alles beter dan mijn eigen tanden.

Deel Deze Pagina