Wanneer zijn mijn longen schoon na stoppen met roken?

Discussie in 'Longziekten' gestart door Wim37, 19 mei 2016.

1. Wim37

Wim37 New Member

Ik ben nu bijna drie jaar gestopt met roken. Het is misschien wel de beste beslissing die ik mijn leven heb genomen. Ik heb gezien dat er hier ook artsen zijn. Kunnen deze mij misschien vertellen hoe lang het duurt voor de longen schoon zijn als je niet meer rookt?

2. Medicus

Medicus Member

Dag Wim. Dit hangt er vanaf en vooral van belang is dan hoeveel sigaretten je per dag rookte en hoe lang je hebt gerookt. Rook je al vanaf dat je een tiener was en rook je een pakje per dag dan duurt het veel langer dan wanneer je maar een paar jaar lang een paar sigaretten per dag gerookt hebt. Het belangrijkste is dat je inmiddels gestopt bent. Het kan lang duren als je een flinke roker bent geweest maar je weet in ieder geval dat je longen weer schoner worden en niet verder worden vervuild.

3. Wim37

Wim37 New Member

Bedankt voor het antwoord. Ik was een stevige roker en daar ben ik niet trots op. Het kan dus nog wel even duren begrijp ik voordat de longen schoon zijn. Hopelijk heeft niet al teveel nadelige gevolgen voor mijn gezondheid meer. Toch ben ik wel blij dat ik me een stuk beter voel dan wanneer ik rookte.

Deel Deze Pagina