Wat als je diabetes niet behandeld?

Discussie in 'Diabetes' gestart door Jojanneke, 6 mei 2016.

1. Jojanneke

Jojanneke New Member

Ik maak me een beetje zorgen om mijn vader. Hij is de laatste tijd moe en drinkt veel. Ik ben dan ook bang dat hij diabetes heeft. Het is een norse man die niets van dokters moet hebben. Ik heb hem al vele malen aangespoord om heen te gaan maar hij luistert niet naar mij.

Wat kan er gebeuren als je diabetes niet goed behandelt, kan dit ernstige gevolgen hebben? Misschien als ik hem dit vertel dat hij dan wel een afspraak wil maken.

2. Medicus

Medicus Member

Als je diabetes niet goed behandelt kan dit ernstige gevolgen hebben. Er kan dan hyperglykemie ontstaan. Dit zal je ten aller tijde willen voorkomen. Mocht je echt de indruk hebben dat het niet goed met je vader gaat dan kun je ook eens met andere familieleden praten die dicht bij je vader staan. Helpt dit niet dan zou je ook zelf met de huisarts van je vader contact op kunnen nemen en het probleem uitleggen. Wanneer je vader echt suikerziekte heeft dan zal je er wel iets aan willen doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2016
  3. MediGJ

MediGJ Gast

Ik zou ook echt actie ondernemen als je het niet vertrouwd. Misschien kun jij je vader uitleggen hoe het werkt om te zien of iemand suikerziekte heeft. Dit is maar een klein prikje in de vinger en dus geen uitgebreid onderzoek. Je zou ook kunnen vragen aan de huisarts of die eens contact met je vader op wil nemen en uit wil leggen hoe een onderzoek naar suikerziekte werkt.

4. Jojanneke

Jojanneke New Member

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb het er ook al met mijn zus over gehad. Zij gaf ook aan nogmaals samen te praten met mijn vader en als dit echt niet helpt dan maar de huisarts bellen. Ik hoop echt dat die dan met een oplossing kan komen. Het is best lastig om mee om te gaan. Het is een lieve man maar ook erg nors soms.

Deel Deze Pagina