Welke medicijnen zijn dodelijk bij overdosis

Discussie in 'Medicijnen' gestart door Hilly, 8 jun 2016.

1. Hilly

Hilly New Member

Hallo, ik vroeg mij af welke medicijnen er dodelijk zijn bij een overdosis en die makkelijk te verkrijgen zijn. Ik hoorde dat ook vrij te verkrijgen medicijnen dodelijk kunnen zijn bij een overdosis. De reden dat ik dit vraag is omdat ik een dierbare vaak met grote hoeveelheden medicijnen zie en ik mij zorgen maak dat deze persoon op deze manier een einde aan zijn leven wil maken.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Hilly. Dit is een vraag waar wij je geen antwoord op gaan geven. Ten eerste zijn er talloze medicijnen die dodelijk zijn bij een overdosis en dat is bijna niet op te schrijven. Wat belangrijker is dat we mensen niet op ideeën willen brengen. Heb jij het idee dat een dierbare dit wil doen dan is het belangrijk hulp in te schakelen. Dit kun je doen door de huisarts van deze persoon te bellen en daar dit aan te geven. Ook zijn er verschillende hulplijnen die je kunt bellen.

Mocht het voor jezelf bedoelt zijn en durf je dit niet aan te geven dan is het belangrijk dat je weet dat er hulp te vinden is. De hulplijnen die ik net noemde die zijn er ook voor jou. Dit kan een prima alternatief zijn als je niet naar de huisarts durft. Heb je een vertrouwenspersoon zoals een goede vriend(in) dan kun je die ook over de problemen vertellen. Er zijn voldoende mensen en instanties die kunnen helpen bij mensen die het niet meer zien zitten.

3. Hilly

Hilly New Member

Ik begrijp je reactie hoor en ik snap dat jullie mensen ook geen ideeën willen geven. Toch is het een dierbare die ik veel medicijnen zie slikken. Soms denk ik wel eens of dit wel kan kloppen. Misschien slikt hij ook wel onbewust alles door elkaar. Hij lijkt wel verslaafd te zijn aan sommige medicijnen. Je wilt gewoon niet graag dat iemand wat gebeurd. Toch bedankt voor je antwoord en ik zal eens goed nadenken hoe ik hiermee om moet gaan.

4. MediGJ

MediGJ Gast

Bedankt voor het verduidelijken. Ik snap nu beter wat je bedoelt. Ik denk echt dat je met hem of haar moet proberen te praten. Mocht dit geen oplossing bieden en blijf jij je zorgen maken dan is het goed om de huisarts van deze persoon te bellen of een hulplijn. Jij hebt er dan in ieder geval alles aan gedaan wat je kon. Misschien valt het mee als je rustig gaat zitten en tijdens een gesprek goed aangeeft hoeveel zorgen jij je maakt. Het kan ook helpen om aan te geven dat jij er bent voor deze persoon. Misschien zoekt hij of zij iemand waar hij terecht kan om te praten over de problemen die er zijn.

5. Hilly

Hilly New Member

Ik begrijp wat je bedoelt en dat is misschien ook wel een goed plan. Ik weet ook wel dat ik niet zomaar alles kan veranderen maar ik zou niet graag willen dat er echt iets zou gebeuren. Ik denk dat ik mezelf dat nooit zou vergeven. Ik zal al mijn moed dan maar bij elkaar schrapen en toch een goed gesprek met hem proberen te voeren. Hopelijk levert het een beetje resultaat op. Het kan ook zijn dat ik er verkeerd tegenaan kijk maar ik denk echt dat er iets niet klopt ...

Deel Deze Pagina