Zenuwbehandeling bij de tandarts

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Delphi, 22 jun 2016.

1. Delphi

Delphi New Member

Ik ben een volwassen vrouw van bijna veertig maar ik ben doodsbang voor de tandarts. Na controle blijkt dat ik nu een zenuwbehandeling aan een tand moet hebben. Ik zie daar enorm tegenop maar ik wil ook niet als een klagerd overkomen bij de tandarts. Zelf heb ik nog nooit een zenuwbehandeling gehad. Moet ik mij zorgen blijven maken en is dit een behandeling die erg veel pijn doet?

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Ik zal er niet om liegen en een zenuwbehandeling kan pijnlijk zijn. Toch kan ik je ook wel geruststellen want in de meeste gevallen kan het gewoon verdoofd worden. Daar komt bij dat als je de behandeling niet ondergaat dat je echt ernstige pijn zal krijgen. Je angst aan de tandarts kenbaar maken is geen probleem en de tandarts kan er dan rekening mee houden. Er zijn veel tandartsen die met patiënten te maken hebben die bang zijn. Je hoeft je daar helemaal niet voor te schamen.

3. Delphi

Delphi New Member

Hoi Gebitverzorger. Bedankt voor het antwoorden al ben ik niet zo blij met het feit dat het pijn kan doen. Ik hoorde van een vriend ook over een angsttandarts. Is deze er ook voor volwassenen of is dit alleen een tandarts die kinderen behandeld? Ik heb echt angst en kan er 's nachts bijna niet van slapen. Het lijkt wel of ik een soort fobie voor de tandarts heb.

4. Delphi

Delphi New Member

Hoi Gebitverzorger. Bedankt voor het antwoorden al ben ik niet zo blij met het feit dat het pijn kan doen. Ik hoorde van een vriend ook over een angsttandarts. Is deze er ook voor volwassenen of is dit alleen een tandarts die kinderen behandeld? Ik heb echt angst en kan er 's nachts bijna niet van slapen. Het lijkt wel of ik een soort fobie voor de tandarts heb.

5. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Pijn is inderdaad vervelend maar zoals ik al aangaf zal de pijn veel erger zijn als je niets doet. Het is goed dat je aangeeft dat je naar een angsttandarts wilt. Deze zijn er ook gewoon voor volwassenen. Wanneer je daar een afspraak maakt dan krijg je eerst een gesprek en dan zal deze tandarts je eerst rustig uitleggen hoe die werkt. Op die manier zal die proberen je angst weg te nemen. Er zijn meer Nederlanders met een fobie voor de tandarts en de angsttandarts is dan een prima keuze.

6. Delphi

Delphi New Member

Ik ben een heel stuk wijzer geworden, dank hiervoor. Ik heb zelf gisterenavond ook even zitten te Googelen naar een angsttandarts en er zit er één bij mij in de buurt. Voor mij zou het goed zijn om hierheen te gaan en ik ga daar dan ook proberen een afspraak te maken. Hopelijk kan ik dan met minder angst de behandeling(en) ondergaan.

Deel Deze Pagina