Zenuwbehandeling bij de tandarts

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Delphi, 22 jun 2016.

1. Delphi

Delphi New Member

Ik ben een volwassen vrouw van bijna veertig maar ik ben doodsbang voor de tandarts. Na controle blijkt dat ik nu een zenuwbehandeling aan een tand moet hebben. Ik zie daar enorm tegenop maar ik wil ook niet als een klagerd overkomen bij de tandarts. Zelf heb ik nog nooit een zenuwbehandeling gehad. Moet ik mij zorgen blijven maken en is dit een behandeling die erg veel pijn doet?

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Ik zal er niet om liegen en een zenuwbehandeling kan pijnlijk zijn. Toch kan ik je ook wel geruststellen want in de meeste gevallen kan het gewoon verdoofd worden. Daar komt bij dat als je de behandeling niet ondergaat dat je echt ernstige pijn zal krijgen. Je angst aan de tandarts kenbaar maken is geen probleem en de tandarts kan er dan rekening mee houden. Er zijn veel tandartsen die met patiënten te maken hebben die bang zijn. Je hoeft je daar helemaal niet voor te schamen.

3. Delphi

Delphi New Member

Hoi Gebitverzorger. Bedankt voor het antwoorden al ben ik niet zo blij met het feit dat het pijn kan doen. Ik hoorde van een vriend ook over een angsttandarts. Is deze er ook voor volwassenen of is dit alleen een tandarts die kinderen behandeld? Ik heb echt angst en kan er 's nachts bijna niet van slapen. Het lijkt wel of ik een soort fobie voor de tandarts heb.

4. Delphi

Delphi New Member

Hoi Gebitverzorger. Bedankt voor het antwoorden al ben ik niet zo blij met het feit dat het pijn kan doen. Ik hoorde van een vriend ook over een angsttandarts. Is deze er ook voor volwassenen of is dit alleen een tandarts die kinderen behandeld? Ik heb echt angst en kan er 's nachts bijna niet van slapen. Het lijkt wel of ik een soort fobie voor de tandarts heb.

5. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member