Zetpil inbrengen bij kind

Discussie in 'Kinderziekten' gestart door Bakkers, 8 jul 2016.

Tags:
  1. Bakkers

Bakkers New Member

Heeft er iemand goede tips hoe ik een zetpil in kan brengen bij een kind. Mijn zoon wordt helemaal panisch als dit moet gebeuren. Een gewoon tabletje is al helemaal een ramp. Volgens mij heb ik echt alles geprobeerd. Ik heb hem er rustig op proberen voor te bereiden en ik heb ook al geprobeerd om het met een smoesje te doen. Niets helpt en op het moment dat ik de zetpil in wil brengen dan begint hij te schreeuwen en te tieren.

Op dit moment ben ik best wel radeloos want als hij zich eens een keer niet lekker voelt of koorts heeft dan voel ik de bui alweer hangen. Ik wil natuurlijk niet dat hij pijn heeft maar als het zo'n opgave is met de zetpil dan weet ik niet hoe ik hem kan helpen.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Bakkers, welkom op ons forum. Het is inderdaad erg vervelend om een zetpil in te brengen. Vooral als je ziet dat je kind het erg vervelend vindt. Echt één manier om het wel prettig te laten zijn is er niet. Wat je zou kunnen proberen is de zetpil een beetje nat te maken met lauw water. Wat je ook zou kunnen proberen is om er een beetje babyolie op te doen. Je zal zien dat het dan makkelijker is om de zetpil in te brengen. Ook is het belangrijk om de benen goed omhoog of opzij te doen. Mocht het helemaal niet lukken dan kun je de huisarts of assistente vragen. Vaak willen die je wel een keer laten zien hoe je dit het beste kunt doen. Deze hebben er ook ruim ervaring mee. Succes gewenst!

3. Bakkers

Bakkers New Member

Hallo, en bedankt zeg. Het natmaken helpt inderdaad! Het is net of het dan makkelijker glijdt. De kunst is volgens mij ook het goed omhoog houden van de beetjes. Ik ben echt blij dat er een oplossing gevonden is. Zelf heb ik al wel eens gedacht om een beetje olie op de zetpil te doen maar ik was bang dat dit slecht voor mijn zoontje was. Het zal in het vervolg nu een stuk makkelijker worden om mijn zoontje een zetpil te geven. Nogmaals bedankt voor deze bruikbare tip!

Deel Deze Pagina