Ziek zijn van netelroos

Discussie in 'Overige ziekten' gestart door Floris, 27 jun 2016.

1. Floris

Floris New Member

Hoi, mijn naam is Floris en ik heb last van Netelroos. Ik ben bij de huisarts geweest en deze heeft mij vertelt dat ik het rustiger aan moet doen en dat ik ervoor moet zorgen dat ik de zaken goed op een rijtje moet krijgen. Ik zal niet teveel in detail treden maar de laatste tijd is het allemaal behoorlijk heftig geweest in mijn leven. Nu probeer ik het rustig aan te doen en heb ik na overleg met mijn baas besloten een tijdje mij ziek te melden. Toch heb ik het gevoel dat ik nu zieker aan het worden. Wat het precies is kan ik niet eens uitleggen. Ik voel me gewoon niet fit en ben soms ook erg duizelig. Is dit normaal of kan het zijn dat ik ook iets anders onder de leden en moet ik daarvoor weer naar de huisarts?

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Floris en welkom op het forum. Het kan inderdaad zijn dat Netelroos veroorzaakt wordt door stress of spanning maar er zijn veel meer mogelijkheden om deze huidziekte te krijgen. In de meeste gevallen komt het door een allergische reactie. Dit kan zelfs komen door het eten van bijvoorbeeld chocolade of noten. Ook kan het zijn dat je een beet van een wesp of een mug hebt gekregen en dat je daar netelroos van hebt gekregen. Hou het even in de gaten en als het weggaat maar weer terugkomt dan is het goed om terug te gaan naar de huisarts en uit te zoeken waar deze allergische reactie van komt.

3. Floris

Floris New Member

Wel interessant om te weten dat het veel meer oorzaken kan hebben. Ik ga het een paar dagen rustig aan doen en als het niet beter wordt dan ga ik weer terug naar mijn huisarts. Hopelijk is dit niet nodig en zal het snel beter worden. Ik dank je voor het snelle antwoorden en het geven van de goede informatie.

4. Floris

Floris New Member