Ziek zijn van netelroos

Discussie in 'Overige ziekten' gestart door Floris, 27 jun 2016.

1. Floris

Floris New Member

Hoi, mijn naam is Floris en ik heb last van Netelroos. Ik ben bij de huisarts geweest en deze heeft mij vertelt dat ik het rustiger aan moet doen en dat ik ervoor moet zorgen dat ik de zaken goed op een rijtje moet krijgen. Ik zal niet teveel in detail treden maar de laatste tijd is het allemaal behoorlijk heftig geweest in mijn leven. Nu probeer ik het rustig aan te doen en heb ik na overleg met mijn baas besloten een tijdje mij ziek te melden. Toch heb ik het gevoel dat ik nu zieker aan het worden. Wat het precies is kan ik niet eens uitleggen. Ik voel me gewoon niet fit en ben soms ook erg duizelig. Is dit normaal of kan het zijn dat ik ook iets anders onder de leden en moet ik daarvoor weer naar de huisarts?

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Floris en welkom op het forum. Het kan inderdaad zijn dat Netelroos veroorzaakt wordt door stress of spanning maar er zijn veel meer mogelijkheden om deze huidziekte te krijgen. In de meeste gevallen komt het door een allergische reactie. Dit kan zelfs komen door het eten van bijvoorbeeld chocolade of noten. Ook kan het zijn dat je een beet van een wesp of een mug hebt gekregen en dat je daar netelroos van hebt gekregen. Hou het even in de gaten en als het weggaat maar weer terugkomt dan is het goed om terug te gaan naar de huisarts en uit te zoeken waar deze allergische reactie van komt.

3. Floris

Floris New Member

Wel interessant om te weten dat het veel meer oorzaken kan hebben. Ik ga het een paar dagen rustig aan doen en als het niet beter wordt dan ga ik weer terug naar mijn huisarts. Hopelijk is dit niet nodig en zal het snel beter worden. Ik dank je voor het snelle antwoorden en het geven van de goede informatie.

4. Floris

Floris New Member

Wel interessant om te weten dat het veel meer oorzaken kan hebben. Ik ga het een paar dagen rustig aan doen en als het niet beter wordt dan ga ik weer terug naar mijn huisarts. Hopelijk is dit niet nodig en zal het snel beter worden. Ik dank je voor het snelle antwoorden en het geven van de goede informatie.

5. RudolphUMC

RudolphUMC New Member

Beste Floris,

In de meeste gevallen gaat netelroos vanzelf over. Wel zijn er enkele redenen om toch een huisarts te bezoeken. Deze kun je hier lezen.

6. Maxtar

Maxtar New Member

Beste Floris,

Ik heb zojuist een account aangemaakt in verband met dat ik jou korte verhaal en vraag hier zag. Een korte introductie van mezelf lijkt me daarom gepast. Ik ben 32 jaar en heb circa 6 jaar lang in meer en mindere maten last gehad van Netelroos. In deze jaren heb ik ontzettend veel last gehad van de uitslag. Ik hoef hier verder niet op in te gaan, daar ik denk dat je de klachten welke ik had wel kan raden. Destijds heb ik ook veel onderzoeken laten doen en er was niemand die mij precies kon vertellen waar dit vandaan kwam.

Naast de Netelroos kwamen er ook steeds meer andere lichamelijke klachten. Lange tijd durfde ik hierdoor niet eens meer naar de huisarts. Na 4 jaar had ik zoveel klachten dat ik me bedacht dat als het zo door zou gaan het enkel erger zou worden en niet zou stoppen. Bij de dokter heb ik toen aangegeven in welke tijdsperiode de verschillende klachten zich openbaarde. Mijn dokter besloot een volledig bloedbeeld in kaart te brengen (inclusief mijn schildklierwaarden). Hier kwam toen uit dat mijn TSH waarde (normaalwaarde 0,4 tot 4) 25 was. Ik had zo bleek een trage schildklier en toen ik hiervan de mogelijke klachten bekeek werd mij alles duidelijk.

Mijn dokter zorgde voor een juiste opbouw van de medicijnen door maandelijks bloed te laten prikken en mijn TSH waarde stapsgewijs terug te krijgen tussen de 0,4 en 4. Na circa 9 maanden was ik op de juiste waarde. In die 9 maanden verdwenen (in de tegenover gestelde volgorde) alle klachten. Als allerlaatste verdween de Netelroos. In die 10 maanden is er veel (in positieve zin) met me gebeurd, maar hier ga ik niet verder op in omdat dit niet aan de orde is op dit moment. Sporadisch heb ik nog eens een kleine uitslag maar verder heb ik geen klachten meer.

Netelroos kan zoals je nu vast wel weet veel verschillende oorzaken hebben. Het geeft in ieder geval aan dat er iets niet geheel goed gaat in het lichaam. Veel oorzaken staan beschreven op internet, maar in de afgelopen jaren heb ik nog weinig gezien/gelezen over de verbanden van de werking van de schildklier en Netelroos.

Mocht je nog steeds last hebben van Netelroos en er nog niet bekend zijn wat de oorzaak is, dan raad ik je aan naar de dokter te gaan met de vraag om je schildklierwerking te laten controleren. Mocht dit het zijn dan ben ik erg benieuwd naar je TSH waarde. Tevens kan je dan altijd contact opnemen met eventuele vragen over mijn ervaringen tijdens het opbouwen van de medicijnen. Daar komt namelijk meer bij kijken dan dat de meeste mensen en dokteren denken.

Mocht het niks te maken hebben met je schildklier dan raad ik je aan om je niet af te laten schepen maar te blijven zoeken naar de mogelijke oorzaak, Netelroos heeft namelijk altijd een oorzaak.

Groeten,

Rik

Deel Deze Pagina