Zoon plast weer in bed

Discussie in 'Kinderziekten' gestart door Sharona, 2 mei 2016.

1. Sharona

Sharona New Member

Mijn zoon is pas negen geworden en ineens begint hij weer met in bed plassen. Hij is al bijna een jaar droog. Ik begrijp er niks van en merk verder ook niks aan hem. Moet ik met het langs de huisarts of is er iets anders wat ik kan doen. Ik vind het vooral sneu voor hem want hij zit er erg mee.

PS. Ik heb al geprobeerd hem 's avonds nog een keer wakker te maken als ik naar bed ga maar dit helpt niets.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Sharona, welkom op ons forum. Wat je zou kunnen proberen is een plaswekker. Deze worden vaak ook door de ziektekostenverzekering vergoed. Dit helpt bijna altijd en je zoon zal dan snel weer droog zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je bij de huisarts medicijnen halen. Hou daar wel rekening met bijwerkingen. Succes want ik kan me voorstellen dat het lastig is voor jou en je zoon.

3. Telg118

Telg118 Member

Medicijnen daar zou ik even mee wachten. Een plaswekker is een prima middel. Deze is ook betaalbaar als het niet wordt vergoed door de verzekering. Het werkt simpel en zodra het kind iets plast gaat er meteen een wekker af. Zo leert het lichaam dat het wakker moet worden als er geplast wordt. Je zal zien dat dit prima werkt en dat het probleem snel verholpen is.

4. Sharona

Sharona New Member

Ik heb inmiddels een plaswekker bestelt en deze werd inderdaad vergoed door de ziektekostenverzekering. Bedankt voor deze nuttige tip. Ik ben blij dat het mij op deze manier geen geld heeft gekost en ik hoop dat het bedplassen snel voorbij is nu.

5. danielle jansen

danielle jansen New Member

Hallo Sharona.

Hierbij nog een goede tip om het bed droog te houden zolang je zoon nog in bedplast.
    Ik kreeg van een goede vriendin een tip mbt een speciale pyjama voor het bedplassen. Ik was daar weer een na een tijdje op de koffie en toen kregen we een gesprek over bedplassen en toen kwam ze met een leuke slimme oplossing uit Zweden.
    Zij had ook een zoon van 12 die regelmatig in bed plaste en ondanks allerlei trainingen niet droog werd. Dit was ook bij mij het geval.
    Zij liet een pyjamabroek zien van pjama waar in je kan plassen maar het bed droog houd.

En het leuke is dat het net op een pyjama broek lijkt. Van binnen zit een soort absorptie broek verwerkt tussen de bovenkant en ongeveer de knieën. Verder is de pjama geheel waterdicht maar toch ademt die door een speciale opbouw en stof. Toen ik voelde was het wel een stevige pyjama broek kwa gevoel maar gaf het niet aan mij de indruk dat het nou een dik ding was. Ze zij vertelde tegen mij dat haar zoon een stevige bedplasser was maar dat deze pyjamabroek nog nooit was doorgelekt.

Ik mocht er twee lenen om eens te proberen of het iets voor mijn zoon was. De zelfde avond hebben we gelijk deze pjama getest. Mijn zoon vond ze eerst wat raar zitten omdat er natuurlijk een verdikking inzit aan de boven zijde. Hij zelf vond dat ze net leken op een gewone pyjamabroek maar dat ze wel anders aanvoelde als je ze aan had.
    Hij heeft ze in de avond voor de tv dan ook gewoon aangehouden.
    De volgende ochtend werd hij wakker en kwam met de pjama nog aan bij mij in bed liggen. Eerst dacht ik dat ie droog was gebleven maar dat bleek later niet waar te zijn.
    Hij gaf aan dat ie dacht toen ie wakker was het net voelde of ie in bed lag met een natte pyjama aan zoals altijd. Maar later voelde die aan de lakens en toen bleek zijn bed droog te zijn. Zelf voelde ik ook aan de pjama en het voelde droog aan terwijl hij zij ik ben helemaal nat.
    Ik heb gelijk die dag nog een bestelling gedaan. En hij kwam zelfs na een week met het idee dat hij nu kon logeren met deze oplossing.

Het mooie is ook dat je kind altijd echt voelt dat ie in bed heeft geplast en dat doen luierbroekje niet. Verder lekken ze niet door.

kijk maar een op http://www.pjama.eu/

Deel Deze Pagina