Zorgen voor een gehandicapt kind

Discussie in 'Gezondheidszorg' gestart door Stolzer, 21 mei 2016.

1. Stolzer

Stolzer New Member

Hallo, ik ben benieuwd hoeveel mensen er de complete zorg voor een gehandicapt kind hebben. Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen. Is dit zwaar en is dit wel te doen voor een vader en een moeder zonder verdere hulp? De reden dat ik dit vraag is omdat mijn zus een zwaar gehandicapt kind heeft. Ze wil nu de volledige zorg overnemen en ik ben bang dat dit niet behappen is voor haar. Ze heeft ook nog twee andere kinderen. Ik hou veel van mijn neefje en ik denk dat hij beter professionele zorg kan krijgen ...

2. JohnDoetinchem

JohnDoetinchem New Member

Het is goed dat jij je zorgen maakt om je zus en je neefje maar ik denk toch echt dat dit een beslissing is die ze zelf moeten maken. Ik kan me goed voorstellen dat als ze een kind hebben dat ze er dan zelf voor willen zorgen. Ze kunnen dan de zorg geven van een vader en moeder en hoe je het ook bekijkt dat is toch anders dan een verpleegkundige. Het zal zwaar worden maar daar tegenover staat dan wel dat het zeer bevredigend werk is.

3. Stolzer

Stolzer New Member

Ik begrijp wat je zegt en aan de ene kant heb je ook wel gelijk. Ik zou alleen niet graag willen dat mijn zus het niet meer kan overzien. Ze is doodsbang dat haar zoon geen goede zorg krijgt en wil het daarom maar zelf doen. Daarom denk ik dat het beter is dat ze ervaringen van anderen hoort. Misschien dat ze dan zo een goed beeld kan krijgen.

4. Hilde Brands

Hilde Brands New Member

Ik snap je zorg en het is ook fijn dat je zo om je zus geeft. Toch ben ik ook van mening dat het haar kind is. Als ik in dezelfde situatie zou zitten dan zou ik er ook alles aan doen om zelf de juiste zorg te geven. Het is nu eenmaal lastig om de zorg over je eigen kind door een ander te laten doen. Vooral als dit betekent dat je kind dan uit huis is en in een tehuis zit. Wel kun jij je zorgen aangeven bij je zus. Misschien kan zij je er meer over vertellen en een beetje geruststellen.

5. Stolzer

Stolzer New Member

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga er eens rustig over praten. ZOrgen maken is niet leuk en ik denk dat ik dan ook maar gewoon mijn zorgen kan laten blijken. Het zou misschien helpen om ook eens met iemand erbij te kunnen praten die een beetje een leidende rol in het gesprek kan hebben. Ik ga mijn best doen in ieder geval.

Deel Deze Pagina