zwanger en gerookte zalm eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tessa, 28 jul 2016.

1. tessa

tessa New Member

Hoi, ik ben zwanger en vroeg me af of ik wel gewoon gerookte zalm mag eten. Van rauwe vis weet ik dat het niet goed is voor de baby. Helaas kan ik daardoor ook geen sushi meer eten wat ik echt heel erg jammer vind, maar het is voor een hoger doel laten we maar zeggen he! Is gerookte zalm nou wel of niet rauw? Want ik zou graag weer eens een bagel met zalm en roomkaas eten, zo lekker!

2. Lieke

Lieke New Member

Volgens mij is gerookte zalm ook schadelijk als je zwanger bent. Er kan dan zo'n bacterie inzitten die schadelijk is voor je baby. Alleen echt gekookte en gebakken vis mag je eten. Als je zo van sushi houdt, kan je misschien wel alles van krab en gefrituurde garnaal eten denk ik.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Tessa, gerookte zalm kan schadelijk zijn voor uw ongeboren baby. Dit komt omdat deze vis vaak wordt voorverpakt en hierbij kan het besmet raken met de Listeria bacterie. Deze bacterie kan dan vermenigvuldigingen in de verpakking. Dit geldt overigens ook voor gerookte vis van de visboer. Waar je ook mee moet uitkijken zijn: roofvissen (zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel, marlijn en verse tonijn). Tonijn en makreel uit blik is geen probleem. Paling of wolhandkrab uit de rivieren en rauwe vis en rauwe schaal- en schelpdieren. Dus geen sushi met rauwe vis en geen oesters. Mosselen kunnen wel als ze door en door gekookt zijn. Krab en garnalen mogen inderdaad wel, dus dit zou je kunnen bestellen bij de sushi.

4. tessa

tessa New Member

Bedankt voor jullie reacties! Helaas geen broodje zalm voor mij dan.. Soms heb ik het wel moeilijk met hoeveel ik moet opgeven voor de zwangerschap, terwijl manlief gewoon alles tot zich kan nemen,, niet eerlijk.

Deel Deze Pagina